onsdag 7 december 2011

Det värsta som hänt

Hur kommer man över sitt barn? Sitt EGNA barn?
Jag gjorde en abort, men jag ville aldrig göra den! Jag vägrade, men ändå blev det så. Du försvann. Du ratades. Du fick inte komma till världen. Jag fick aldrig dig.
Jag har inte bearbetat dig än. "Bearbetat dig".. Hur hemskt låter inte det? Ska man bearbeta sina barn?
Låter inte riktigt klokt, även om det är så.

Jag ville ju ha dig. Min skatt. Mitt finaste... Gud vad jag älskar och saknar dig fortfarande. Ska smärtan och saknaden aldrig försvinna? Ska jag aldrig kunna glädjas helt åt nåt annat, så länge du inte finns till?
Hur länge ska jag behöva sörja, och ha dåligt samvete?
Hade inte jag varit så klen, så hade du levat idag. Du skulle varit snart 4 år..

Hur kan du vara så dyrbar för mig, när vi aldrig riktigt träffats?

2 kommentarer:

Rebecka sa...

Jag förstår <3 Det är fruktansvärt det som hände dig. Kramar i massor!

sabina sa...

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3