torsdag 25 november 2010

Glömsk mor, och noll koll

Morsning

Ser ni vad duktigt tidigt jag är uppe? Nu får ni gärna berömma mig. Eller beklaga om ni ser det så.

Inatt drömde jag helknäppa drömmar igen. B.la hade jag en son och honom skulle jag visa för släkten. Hur gör jag då? Ja inte hade jag honom med till släktträffen utan jag ska googla fram en bild på kraken!
Som om inte det var knäppt nog så mindes jag inte vad han hette..! Så jag kunde inte googla så ingen fick se nån bild på honom. Vilken mor! Detta resulterade i att jag även halvvaken låg och funderade över vilket namn det var i kanske 10-15 min. Men nu äntligen förstår jag att det var en dröm.

Jag får skylla på vännerna Anna och Christopher som fick en son igår! Grattis till Tilian!

Nu har jag börjat försöka summera 2010 inför ett litet pyssel jag ska göra snart. Jag tog till slut hjälp av Google och fick veta följande:

9 januari
Tolv vargar på Skånes djurpark rymmer och man tvingas avliva dem efter det att de har börjat attackera andra djur.

1 juli
Efter beslut i Sveriges riksdag den 16 juni 2009 avskaffas den svenska allmänna värnplikten, som har funnits sedan 1901, i fredstid och ersättas med en frivillig grundläggande soldatutbildning

21 november
Israel börjar bygga en 25 mil lång barriär längs sin gräns mot Egypten.

Detta hade inte jag en blekaste aning om. Konstigt tycker jag. Vad har jag gjort som hindrat mig från denna information tro? Visste ni detta?

2 kommentarer:

sofie sa...

inte de med israels dumheter visste ja´

sabina sa...

du satt och tänkte på mig