torsdag 28 juli 2011

Kvinnostudier



Sam är fascinerande. Han läser damtidningar och tittar på bikinis, helt frivilligt.
Jag trodde först att han höll på att förvandlas till kvinna, men insåg sedan att han antagligen håller på och försöker forska i kvinnosläktet. Han har redan kommit en bit på väg.

Han förklarade för mig senast igår (eller förrgår) hur kvinnan använder sitt språk.
Att ex "Vi måste" betyder "Du måste" och "Jag behöver" betyder "Vi behöver."
Jag är väldigt fascinerad över hur denne karl kan ha kommit på detta helt själv. Han måste ha forskat under en längre period. Skönt att vi förstår varandra.

2 kommentarer:

sabina sa...

han kanske håller på att bli transa

Sam sa...

Vi måste diska = Du måste diska
Jag ska laga mat = Vi ska laga mat
Kanske = Nej
Du är så fin = Nu vill jag att du ska göra mig en tjänst