fredag 16 september 2011

Ordens dag

Gomorron gomorron, alla björnar och banditer. 
Hur ståre till?

Jag ligger fortfarande i min varma sköna säng, och tänker. Äggen (Ja, ni har nog tröttnat på mitt äggsnack vid det här laget men ändå) väntar på mig i kylen, en skön dusch är jag också i behov av, och jag har bokat dammsugaren idag, för en ordentlig genomgång här hemma. Så kul ser min dag ut att bli hittills. Visst vill man bara kasta sig ur sängen och starta denna morgon?

Jag har det så bra i sängen annars.. Lucy ligger bredvid mina fötter, och Zelda låg alldeles nyss på huvudgaveln eller vad det nu heter. Mitt ordförråd är inte helt upplåst såhär dags. Man får ta en lucka i taget.

Denna stundens lucka innehåller orden: Ägg, varmvatten, ylletröja, svinto och ytteröra.
Om en stund kommer även orden: Gröt, flintastek, orkan, cirkus och defragmentering bli tillgängliga.

Haha... Gud vad intressant läsning...

På tal om cirkus!! Jag såg Cirkus colombia igår.. Eller ja, delvis. Början såg jag, men ledsnade sedan.
En bosnisk film! Kan kortfattas med orden: Kräkande katt, elak far, rödtott och ivrig pojk i röda kläder.
Ungefär så intressant som det låter.

Inga kommentarer: