torsdag 10 februari 2011

Bröllopsnatt

Jag drömde inatt, en mycket detaljerad dröm ska ni veta. Jag gifte mig!

Men det var inte bara att skutta iväg och viga sig utan vi var tvungna att be om tillåtelse av våra föräldrar.
I vilket fall hans. Det visade sig att hans moder hade inte mindre än tjugofem barn! 
De bodde i en jättestor villa men trots detta bodde det sex barn i ett enda litet rum. De sov på madrasser och i våningssängar. Några tapeter hade de inte heller, utan på väggarna hängde gröna mönstrade olika filtar.. Tydligen kunde inte barnen enas om vilken filt de ville ha. De yngre barnen hade en limegrön filt över sina madrasser medan de äldre hade något skogsgrönt. Jag drömmer alltså i färg!

En av ungarna hade en tröja som var på tok för stor för honom. En t-shirt som var identisk med en jag hade som yngre! Storlek ålder 10 och köpt på pojkavdelningen. Varför nu bara pojkarna kunde ha sådana..
Det var en t-shirt med basketmotiv på. En mörkhyad herre som hängde i en korg. Mm.. mycket tjusigt.
Hur som haver så var detta min favorittröja i flera år! Jag hade den nog tills jag var 16-17.. No kidding!
Då var den ändå nästan mer hål än tröja till slut. Med viss överdrift.
Hur som haver så slängdes denna i stor sorg men jag blev överlycklig när jag såg pojken i familjen!
"Den vill jag ha!" tänkte jag. Jag vet inte, men jag tror att jag försökte få honom att inse att den var för stor för honom.  :)

Tydligen accepterade alla föräldrar till äktenskapet och vi satte igång med planeringarna. Det ljuva 60talet var temat. När jag tänker efter så är det ju faktiskt en riktigt intressant idé, på riktigt!
Synd bara då att det knappt finns några fina brudklänningar från den tiden. Nästan bara massa Luciaklädnader eller kortkort. Tur att man inte ska gifta sig imorgon. Vem vet, 60talet kanske får in finare klänningar om jag väntar ett slag?

1 kommentar:

Sabina sa...

Vilken dröm :D kan ni inte göra de till sanndröm?