måndag 7 februari 2011

Spya och smegma

Vad gillar ni rubriken?
Igår var en minst sagt händelserik dag och kväll.


Sambam och jag for iväg på en utflykt till Hjo. Närmare bestämt Hem&Hobby. Me löööv denna affären. Farligt där inne.. Hur som haver, vi gick in på herrarnas favoritavdelning omedelbart och tittade på tyger.
Olivgrönt och typ.. plommonlila? Bland stuvbitarna hittade jag ett tjusigt tyg (ironi) som jag tyckte att jag skulle sy shorts till Sam av. Men han ville inte?? :O (Se tyget på bilden nedan)
Jag som hade tänkt sy både gardiner och kuddfodral blev glatt överraskad när jag hittade billiga lila och gröna panelgardiner också! Så billigt att det nästan var fånigt.
Men något som verkligen var fånigt billigt var ett par panelgardiner som bara kostade 30 spänn! Snygga var de också.. Skumt! Nästan så man inte vågade köpa dom. Men vi chansade, vilket jag tror var klokt.
Nästan hela tiden i den ljuvliga affären försökte jag få läraren att förstå att petroleum är en grymt snygg färg, och faktiskt grymt tuff ihop med brunt! Detta gick tyvärr aldrig in i hans huvud..


Något som jag är allergisk mot är såna där bokstäver ni vet som man skriver "Carpe diem" med osv.
Jag tycker att det är rent av vidrigt! Så.. nä.. fult som bajs. I alla fall nu när alla har det, och helst fler än ett ord i samma hushåll. *kräks*
Som tur är får man fixa egna ord om man köper "lösvikt." Dessvärre saknades det stora An! *morr*
Annars hade jag kunnat tänka mig att köpa ett ord..

Något utav dessa.. Men troligast det första alternativet..



När vi fick tyget skurit i rätt mängd råkade jag och Sam diskutera nyanserna skogsgrönt och mossgrönt.
Detta fascinerade damen som klippte i tyget så pass att hon drog med sig Sam bort till trådrullarna för att visa skillnaden mellan dessa nyanser. (se bild) HAHA! Hur intressant nu detta kan ha varit..
Jag slapp, antagligen tyckte hon att jag hade bättre koll än gubben. Mouhaha.

Efter ett bra tag inne i affären ställer vi oss i kassan på väg ut.
Då utbrister Sam: Vad har hänt med din mage??
Jag: Ja.. jag är ju gravid.
Sam: Jag trodde att du skojade? 
Jag:
Sam: Jaha. Ja det börjar ju synas nu!


Haha.. Tänk er de folk omkring som trodde att vi var ett par och att min mage som egentligen bestod av vantar, nycklar, mobiler och allt vad det nu var - var en riktig graviditetsmage..
Det måste ha varit oroväckande att höra!

Sedan åkte vi hem och testade gardiner i alla möjliga färger och spelade lite gitarr...
Träffade Anniz, Becka, Erik och H en stund också på kvällen. Full fart, gocart hela dagen alltså!

2 kommentarer:

sabina sa...

tokstollar

Sam sa...

Haha, herregud vilken dag... Gardinerna blev jättebra! :D