tisdag 29 november 2011

5 fina ord

Bläck: Sådant är bläckfiskar hejare på att baka. Tänk ifall vi människor släppte bläck dagarna i ända? Undrar hur våra gator skulle se ut då? Blåa fläckar mest överallt... Nä, vet ni vad. Jag gillar knappt blått, så det är skönt att bläckfiskarna gör det jobbet, och de gör det i vårt blåa hav så vi slipper se det. (Kanske därför vattnet är blått. Förorenat.)

Mandelmassa: Mums filibabba! Tänk er massa söta nissar doppade i choklad?! Åh. I min familj har vi nästan aldrig gjort sånt! Jag lider. Får nog faktiskt börja med detta när jag får egna barn. De ska få mandelmassan jag aldrig fick. Fast det blir jag som äter upp den... De kan få baka...

Rampljus: Sådant står kändisar i. Själv står jag mer i.. stearinljus! Jag vill ju börja stöpa lite egna ljus. Vore inte det fräckt så säg? Så som man gjorde förr. Ack, jag borde vart född förr i tiden! Men vet ni? När jag är 150 år, då ÄR jag född förr? :D

Budgivning: Sånt som jag sysslar med nu för tiden! Folk budar hej vilt, och vips så står jag där som mångmiljardär... Nästan. Lite. Många bäckar små. Kan ju sälja huset också! Då jäklar! :D Då skall jag investera i ett militärtält! Det vore väl mysigt? Ligga där inne hela släkten och grilla korv över öppen eld.
Inte så dumt va?

Cirkel: Det finns massa olika cirklar! Kostcirklar, hermeneutiska cirklar, och onda cirklar. Jag föredrar kostcirklar. De är godare, nyttigare och mycket finare. Innehåller massa färger! Jag älskar färg. 
Vilka är era favoritcirklar?

Inga kommentarer: