torsdag 23 juni 2011

Cello-fan

..Och DÄR tog livet utan dator slut. Nu ligger jag i min säng under täcket, med en frukostbricka med lapphunden på i knät. Förenade igen. Kärleken spirar. Värsta smekmånaden.

Jag har en cello på G! Kanske, kanske.. Hoppas, hoppas!
Då blir det vacker musik spelad ska ni se. Höra...
Jag saknar tiden med cello och har gjort det sedan jag slutade egentligen. Tiden då man spelade till cd och till lärarens piano. Det var heliga stunder det. Love me tender, yellow submarine, Mamma Mia, Diana, vandraren..
Jag spelade inget klassiskt knappt. Det var därför jag slutade. Det fanns inga roliga låtar med cellonotor att få tag på då! Skam. Men nu är det nya tider!

Nu finns det ju notböcker med rock classics, Beatles och Queen och sånt! Åh.. Det måste jag ha sen. :D


Underbara cello. Underbara Beatles.

Inga kommentarer: