måndag 31 oktober 2011

Bli gammal? Bli forskare

Jag har nu läst flera kapitel, och svarat på massa frågor. Tyvärr har jag nog ett problem!
Jag lägger ned alldeles för mycket fokus på att se hur gamla forskarna blev! Varför undrar jag?
De flesta är 80+. Någon var väl runt 70 men de flesta var riktigt gamla! Nästan 90.
Man kanske borde bli forskare om man vill bli gammal?


Himla intressant, detta med psykologi. Humanistiska perspektiv, kognitiva perspektiv, och behaviourismen.
Finns mycket gott i den här boken jag har. Bara att läsa på och försöka att fokusera på det relevanta. (Det gör jag, men åldrar råkar tydligen vara väldigt fascinerande.)

Idag ska jag på kalas! Kan vara bra att tänka lite på annat än bara herrar vid namn Beck och Pavlov.

Grattis Becka!!

1 kommentar:

bettis sa...

Tack! :)