måndag 3 oktober 2011

Judisk nyår och visslartalang

Kära världsmedborgare.

I skrivande stund sitter jag och visslar på "Sov du lilla videung". (Det kanske är mitt undermedvetna som tycker att jag bör ta och lägga mig?) Det hörs inte att det är den, men det är det.
Jag är en hejare på att vissla har jag insett! Åtminstone när jag är sjuk. Ja, frågan är om det inte bara är då som jag kan vissla. Hur är det med er? Visslar ni som bäst friska eller sjuka?

Ikväll såg jag en film vid namn "Huset vid sjön." Det gick ju att titta på. Sen att min hjärna inte får ihop storyn är väl inte filmens fel, utan snarare något fel hos mig själv. Andra får tydligen ihop den.
Men det kvittar, för just nu är jag så lycklig över min visslartalang att ingenting spelar någon roll!
Det gäller att vara glad för den lilla.

Imorgon är det tisdag. Skoldag!
Vad jag nu ville säga med det.. Jag bara skriver utan någon speciellt syfte. Herregud vad härligt. Slippa tänka, och bara skriva. Det är så slitsamt att använda hjärnan dygnet runt. Jag brukar bara tänka om det är någon form av nödsituation..

..Nej.. Nu ljög jag nog. De flesta säger att jag tänker för mycket. Hur nu det går ihop med vad jag själv just skrivit. Jag är kanske en mytoman!? Jag ljuger utan att jag vet om det själv, förrän jag vet det. Eller nåt. Nä, där gick nog någonting snett.  Jag får skylla på tandkrämen jag just använde. Man ska aldrig tro att man lämnas opåverkad av såna där kemikalier inte. Rena giftet. Inte konstigt att tandtrollen flyr.

Nä, vad barnslig jag är. Jag tycker det inte i skrivande stund, men min intuition säger mig att jag eventuellt kommer att skämmas över detta jag just skrivit. Eller kanske inte det jag skrivit nu, men det som möjligtvis kan komma att skrivas om jag fortsätter i denna takt.

Nu ska jag avsluta! God natt och gott nytt år!
Visste ni förresten att judarna hade nyårsafton nyligen? Gott nytt år till dem!

Inga kommentarer: