torsdag 19 maj 2011

1, 2, 3 och 4 år sedan

 Att blogga är kul. Framförallt när man kan titta tillbaka och se vad man gjort under de senaste åren. Detta är skrivet för exakt några år sedan. 19 Maj.

2010:

"Förlåt, jag har ett liv. Ingen bloggning förrän nu!

Allting började med att jag vaknade kl 8. Då blev det träning på wii. Lite yoga och muskelträning. Det gillar vi! Sedan ut med flickorna i trädgården i sommarvärme! Jag tänkte att vädergudarna hade läst min blogg igår men sedan så ångrade dom sig.. De jävlades med mig!
När maken vaknat spelade wii wiiiii igen. Ihop. Det gillar vi ännu mer.

När maken for till sin arbetsplats så kom lilla KarinKul. Vi hade glassprovning!
Pepparkaksglass från Ica (tror jag?), mörk chokladglass från Lidl, och blåbärsglass från Sia.
Till detta hade vi renat och rom&cola. Vi snapsade som hejsan. Riktigt skojsigt.
Den mörka chokladglassen vann. Heja Lidl! Sedan vet inte jag riktigt vilken jag placerar på andra och tredje plats. Men en sak är säker - Blåbärsglass ska komma ifrån Klings!!





 Efter vår utsökta provning så for vi hastigt iväg till Mekonomen. Som jag meddelade telefonförsäljaren som ville mig något eftersom jag var kund där idag. "Idag???" utbrister jag glatt och förvånat. Åh.. Smart jag är, han menade givetvis inte just idag, utan i nuläget. Anyways, han fick veta att jag skulle till Mekonomen. Ett under att jag inte meddelade vad som skulle inhandlas. Han ringer väl snart igen.. Vad ska jag ha för ursäkt då för att slippa snacka?

Efter Mekonomen och lampbyte så åkte vi hastigt till Hjo. Lekte på lekplatsen där och jag ramlade ner i sanden hela 2 ggr. Fick sand i byxorna. Härligt härligt. Efter detta gick vi längs Vättern och tog sedan en sväng genom Hjo stad. Så myysig! Och död..

I Hjo vid Vättern.

 Hemma igen nu och är sååå trött! Jag ska meddela att det tar på krafterna att åka på vägen ifrån Hjo till Skövde och leta efter Silos. Eftersom vi inte visste hur de såg ut riktigt så var det svårt.. Men vi anade rätt!

 Så dagens sömntips då: Leta Silos på Hjovägen om ni vill bli trötta och sova natten lång.
(Oh just det.. Det var givetvis varken renat eller rom&cola som vi drack utan Pepsi och vatten)."

 2009:
"Jag har ju glömt att berätta!!!

Jag är nu fri från all hälsosam åkomma. Jag kunde inte somna igår natt och till slut, kl 04.30 så fick jag nog! Jag gick ut i det svala men fina vädret (0 grader men kändes inte så!) och satte igång med rabattarbete. Jag rensade alltså rabatterna kl 04-30-05.30. Katterna satt i fönstret och såg ut precis som om de aldrig sett en människa förut.

Jag är nu botad från friskdomen!
Som jag alltid brukar tänka: "Varför vara frisk i en sjuk värld"?"

2008:
"Igår sov jag och Anniz i Tibro. Vi var barnvakt åt Leónard Och Angélíne. Det gick bra. Nine hade dock kommit in i trotsåldern. Bra medicin mot min biologiska klocka då kan man tycka men icke sa nicke. Det finns inget botemedel. " 

2007:
Skinande helg.
Jo solen sken för det mesta trots att jag trodde det skulle bli regn. vi hade tur. 
Göteborg var lika lovely as usual. God mat och tjusiga kläder. Min make är den bästa i världen, jag lovar!
Finns de nån mer man som följer med sin fru runt om i säkert minst 20 affärer under en dag? Klädaffärer inne på damavdelningen. Jag köpte MASSOR! Maken bar allting. Maken är rar! Dessutom så betalade han nästan allting. :D Tänka sig, en man som är med och shoppar och sen betalar det! Det borde väl kanske vara han som får betalt för att stå ut med mig.. och dessutom då när han bar alla 70 kassar! Han är för snäll.
Men jag var oxå snäll, jag köpte ett par shorts till honom. Snälla jag. skitfina!

Vill ni veta vad gubben bar på hela dagen i alla kassarna?
Jo de var 3 brallor, en kjol, 3 tröjor, ett par skor och sen en massa scrapsaker.
 
R kan väl knappast vara vanlig? Han kanske är homosexuell??? Inte för att det sitter i läggningen men jag har bara hört talas om homosexuella män som älskar att vara med kvinnor när de shoppar. För min man tycker det är rätt roligt! :O Jag tror att jag har vunnit högsta vinsten.

Nu är jag hemma förresten. Lucy var duktig när vi åkte bil. Hon sov en del. Nu är hon överlycklig av att vara hemma. Nu sover hon på mina scrapbookingpapper som jag har spridit ut på hela golvet *visslar*

Jag är så duktig på städning jag.. Mm de är jag! När JAG vill d.v.s.
Nu ska jag sova... snarkar redan (jag snarkar inte men ska börja nu tror jag)

Tänka sig vad många år jag bloggat. Och vad mycket som hänt sedan dess. 
Då var jag lyckligt gift, nu är jag ensamstående med två pälsklingar. 

1 kommentar:

sabina sa...

åren går men du är endå lika söt