torsdag 12 maj 2011

Mer värkar än vanligt

Åååh lovely morning!

Ja, ännu en dag i paradiset. Solen skiner och lilla Mickeli Mus åt frukostflingorna på sin egendesignade uteplats på framsidan. Jag satt där i den 21gradiga solen och njöt. Alldeles själv. Inga grannar som störde. Kanske en och en annan söt fågel som sade sitt. Annars helt wonderbar. Tänka sig vilken semesterkänsla man får av att sitta ute i solen och bara njuta. Det är det vi behöver ibland. Bara vara. Bara njuta och strunta i allt annat.

Idag blir det fortsatt slit i trädgården med rabatten. Det blir skoj. Fixa sten och gräva bort allt ogräs och icke ogräs. Rubb och stubb.

Jag vaknade kl 06 idag. Förstår inte detta. Skönt dock! Men vad fasen ska man göra så tidigt? Inte ens de som arbetar är vakna så dags. Om man nu inte väcker de med sms som jag gör.. Snälla snälla jag.
Men det är ruskigt skönt att gå och lägga sig i tid ska ni veta! Tanten Mikaela.

Ont i hela kroppen har jag idag. Gode tid vilken träningsvärk! Värst är det i låren och i nacken. Nacken beror utan tvekan på all grävning igår. Lyfta dessa tunga lyft. Jag har bara träningsvärk i höger nacke. Det blir nog supersnyggt, om musklerna blir synliga. Och bara på höger sida. Läckert!

Nu ska jag.. Hm.. Mysa lite allmänt vid datorn tror jag. Kanske leka med några bilder i Photoshop. Vem vet?

Hävv a godd däj evrywan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

snart muskelknutte =)

sabina sa...

väcka hela världen <3