tisdag 3 maj 2011

Kära barnbarn!

Vet ni vad fröken införskaffat sig?
Boken "Hej barnbarn, här är mitt liv!" Ja.. barnbarn! Ni läste rätt. Jag ska bli mormor!
Okej.. ni gick inte på den.. Rackarns.. :(

Mamma ska jag inte heller bli i dagsläget, men denna bok behöver inte nödvändigtvis vara till mina barn, utan till mig själv! Mor och far får en var ikväll. Varför vänta tills jag får egna barn medan mor och far är pigga, och kan skriva om sitt liv redan nu? Vem vet när de kolar vippen, eller får demens. Då är det ju försent.

I boken ska man b.la fylla i om sina föräldrar, om släkten och olika släktdrag, vad man gjorde på sommarloven som barn, utbildningar, jobb, tonårstiden, om hur det var att bli förälder, klädsmak, inredningsstil, och plats för recept, foton och massa annat! Helt fantastisk bok. Ska bli riktigt kul att få den infylld av mamma och pappa.

Kostade ju lite grann men åh vad det kommer att vara värt det!

1 kommentar:

sabina sa...

Låter jätte roligt :) Alla borde ha en sådan