torsdag 28 april 2011

Blod och hjärnbrist

Ännu en dag i paradiset.

Solen skiner och fåglarna kvittrar. Micki är utvilad och har just ätit frukost.
Klockan är i skrivande stund 10:10.

Idag ska jag INTE på gym! För en gångs skull. Jag gymmar hela tiden nu känns det som! I förrgår, igår..  Skulle gymmat idag men ger mig själv en dags vila då jag b.la faktiskt ska till blodcentralen sen i eftermiddag för att testa mig inför blodgivning. Det mina vänner och ovänner, DET är en god gärning!
Helt oegoistiskt. Blir så stolt över mig själv då nålar skrämmer mig. Men Micki trotsar sin skräck och skall hjälpa de behövande ändå. Åh.. Tänk om fler var som jag. Det skulle aldrig vara blodbrist.

Järnbrist skulle det kanske dock kunna bli. Eller vad sägs om hjärnbrist?? Det vore mindre kul kanske.
Fast.. när jag tänker efter så vore det nog rätt skönt ibland. Tänk er själva, en heldag utan hjärna.
Herregud, vad gött.

Där sätter vi punkt för denna morgonstanke och beträder oss in i badrummet för lite tandborstning.

1 kommentar:

sabina sa...

vore praktiskt att kunna ta ut hjärnan ibland. Jag skulle nog lägga den i frysen men jag vet inte varför