onsdag 20 april 2011

Jag och hästar - videobevis



Alltid bra med testamente och videobevis på händelser som man inte alltid är med om.
Jag red igår! Ja... jag! Hon som vare sig tål eller älskar hästar något vidare.
Först var det lite träning med världens största häst Baloo, då Sabina ledde oss i rätt riktning. Sedan var det galoppeliloppis (okej.. skritt men det är ju samma sak!) med den mindre vita hästen Cirona. Alldeles ensam. Herregud vad duktig jag är!

Nej men skämt å sido så sa de vanare ryttarinnorna att jag var jätteduktig för att vara nybörjare och att det inte såg ut som jag gjort annat än att hoppa ned från hästar! Hah! *Stolt som en tupp*
(Sen kan inte jag svara på om det var en överdrift eller ej, men det vill jag kanske inte veta.)

Jag beundrar även hästarnas skicklighet och uthållighet då jag nonstop sjöng "En liten häst galopperade, på en liten spindeltråååd. Det tyckte han var så intressant, så han gick och hämtade en annan elefant."
Mm.. Vacker så ni kan inte ana!

Nu är det dags för mig att köpa egen häst. Eller kanske fem.. Jag har några fina hästnamn på lager!
  1. Rebus
  2. Ingalill
  3. Torlujf
  4. PG
  5. Gloria

1 kommentar:

sabina sa...

jätte duktig Mikaela :) Du red själv på Baloo också! bara att jag gick brevid.