onsdag 20 april 2011

Kväll på bryggan








Igår blev det en spontan utflykt till Otterstorpasjön/Ottingen! 


Be mig verkligen inte om vägbeskrivningen för det tog oss 80 år att hitta dit. Milde tid vad åkrar, kossor (med kalvar!!), lador och traktorer vi fick se. Att solen inte hann gå ner innan vi kom fram var ett under.
Riktigt gött var det där. Det enda som hördes (nästan) var miljarders miljoner grodor i parningstider!
Jag har då aldrig sett så många grodor förr, och heller aldrig hört deras parningsläten. Bäp, bäp, bäp, biiip. Ja, ungefär så. Jag matade förresten grodor med kycklingkorv med ketchup på..
Jag fick faktiskt en fin kontakt med en groda. Detta filmades och kommer kanske med god tur (beror lite på filens storlek) att hamna här! Helt magiskt... med viss överdrift.


Innan man gick ut på bryggan som vi åt grillad korv i bröd på, så fanns en skylt som varnade för halkrisk.
Ja, halkrisk var det nog! Fast inte på bryggan utan i gräset där det säkert fanns tusentals hala frogs att halka loss på. Uschiamej...

Gårdagens citat: "Åh en häst på vägen! .. Nähä, det var visst en hund" 

4 kommentarer:

Morwen sa...

Så söta grodor!!

CousinSister sa...

Alltså..korv och grodor i samma inlägg. NÄäÄä. Och grodor är per definition inte söta. Så det så.

sabina sa...

Där har jag badat naken!

Simply Gwen sa...

sabina, ojojoj! ;;;;