fredag 1 april 2011

Löpning!

God eftermiddag allesammans.

Handlade löparskor istället. Gröna. Riktigt billigt, 1285.90 kr för att vara exakt. Köpte dem på Elgiganten.
Typ elektriska. Springer man så laddas dom så när man blir trött och saktar ner så fortsätter de springa lika fort ändå. Himla effektivt. Redan testat. Sprang Kinnekulle runt. En söt kulle här i trakterna.
Träffade små söta tranor och en och en annan mås. Känns att man befinner sig på sydligare breddgrader då.
Alltid skönt. Märks på värmen också. Regnat idag, men det var ju 37 grader i kroppen så jag frös då inte. :)

Jag vet nu vem jag hamnade i säng med igår förresten! Genom att hitta taxhår på min kudde, några handkrämer, en cd med Bill gates och ett par rosa shorts listade jag ut att mannen måste ha varit han som jag körde på med moppen igår! Ni ser, små pusselbitar. 

Jag skrev en fin hälsning idag i hans Gästbok. Något i stil med att det var värt att slänga moppen på honom igår med tanke på hans goda skafferi. Milde tid vilket lager med blåbär!!! Jag hällde ut blåbären i en balja och ställde den på personvågen. Inte mindre än arton kilo blåbär. Tycker att det var lite väl mycket för nån som ändå snart kommer avlida så jag hämtade en icakasse och fyllde på till mig själv. Nu står kassen här så fint och prydligt i ett hörn. Vi får väl se vad jag ska göra med dom. I värsta fall får det bli godis till påskkärringarna som kommer i Påsk.

Nej, dags för en svalkande dusch. Jag har lyckats få lera i vartenda lilla skrymsle på min kropp efter löparrundan.

Ha´t gött!


(självklart är det ett aprilskämt.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha WHAT?

Anonym sa...

april?

Sabina sa...

VA?! hur kunde du? :o nä jag tror inte de är ett aprilskämt :o

Sam sa...

Det finns luckor i den här historien. Det finns inga söta tranor exempelvis. Och ligger Kinnekulle verkligen på sydligare breddgrader?!