tisdag 5 april 2011

Vuxen och modern

Idag känner jag mig verkligt vuxen och modern. 

Först var det gymmet med Ullebulle. Testade alla möjliga maskiner och verktyg. Imorgon lär jag ha kraftig rumpsmärta.. Sedan fick jag lilla U att köpa en retroklänning. Ja.. min fascination för retro tvingar jag på andra. Tydligen. Sååå snygg hon blev! Åh.. Ville också ha en sån klänning. Men icke!

Sedan bjöd mamma mig på dagens lunch! Mor och dotter-tid. 

Efter kalaset var det bussåkning och där sitter det några tonårsflickor. De sitter och skrattar och babblar om ditten och datten. Då slår några funderingar mig. Fakear de eller har de kul på riktigt? Alla fyra tjejerna skrattade så det lät tillgjort. Men varför skulle de låtsas allihopa? Vad skulle vitsen vara?
Antingen är jag mogen eller så är jag tråkig. Är det kanske samma sak? För dem i alla fall antar jag.

/Tankar från en Skövdetjej

2 kommentarer:

Sabina sa...

Låter som en mysig dag <3 ingen ide att försöka förstå sig på dagens unga

CousinSister sa...

Meeeen...skrev världens längsta inlägg och det bara försvann!!! Tror jag...
Kort sammanfattat: Tack, du är gulligast - älskar också retro - du var så duktig idag!
puss!