onsdag 31 augusti 2011

En person jag vill byta liv med för en dag – och varför.

Det skulle helt klart vara en man! Tror jag..?

Hade jag kunnat hoppa tillbaka i tiden, så skulle valet vara hyfsat lätt. John Lennon, Elvis Presley, fast kanske troligast Marilyn Monroe. Men nu.. Jag skulle vilja prova på ett liv helt olikt mitt egna. 
Obama? Han skulle ju vara intressant.. Kim Jong-Il vore ju väääldigt spännande också. 
Paris Hilton skulle säkert också vara intressant. Det finns massor! Fast fler tveksamma val än om jag kunde vrida tillbaka tiden..

Nä, jag tar nog Obama. Om jag inte får ta fröken Monroe..

Ja, ett annorlunda liv. Jag skulle ha valt typ min gamla svägerskas liv att prova på, om jag inte redan visste hur det kan vara att vara Egyptiska, så jag tar ett rikt och känt liv nu istället.
Ett liv som jag aldrig kommer att få. Ett troligtvis kanske hektiskt liv, med både en värld och en familj som väntar på en. Mycket ansvar! Det skulle jag tycka vore fascinerande.

1 kommentar:

sabina sa...

Jag skulle byta med någon jag tror har ett perfekt liv för att sen inse att personen kanske inte alls är så perfekt som man tror. Dock vet jag inte vem.