torsdag 18 augusti 2011

Morgonsnack

God morgon allihopa!
En dimmig morgon idag. En kall morgon. I Augusti..
Jag är tydligen på plats i Falköping och sitter här helt ensam och äter en smörgås.
Vid en lärares skrivbord. I en lärares hem. Vid min egna dator.
Även här kryllar det av valnötsmöbler. Jag trivs därför bra här. Ett skönt träslag.
Fast när jag tänker efter så vet jag inte riktigt hur läraren har satt upp gardinstången.. Ser inte bra ut!
Får åtgärda detta senare. Ge honom ett uppdrag när läraren kommer hem på lunch.
Det blir korv. Korv och.. okänt föremål. Det är rätt tomt i kyl och frys här, precis som hemma hos mig.
Ingen mjölk! Bara en sån sak. Åh.. Jag som är så mjölksugen..

Annars är läget okej. Sitter och lyssnar på en låt som jag tycker bara blir charmigare och charmigare.
the bird and the bee – I'm Into Something Good   Den ja. Vad tycker ni?
Vanligtvis inte min musiksmak, men den är ju för söt! Jag hittade den av misstag när jag sökte efter Herman's Hermits – I'm Into Something Good  som också är rätt skön. Hörde den i nån film och föll likt en fura.
Himla söt låt.

Ikväll ska jag till min älskade farfar som fyller 81 idag!
Ska ta med mig min cello, och sen ska han och jag spela tillsammans. Jag på cello, och han på dragspel.
Det blir nog mysigt. Skall filmas! Borde träna lite nu innan bara.. Cello är rätt lurigt, för man får nämligen känna efter själv vart de rätta tonerna sitter. Borde vara svårt som tondöv..

Nu ska jag bre mig en till macka, och sen skall cellon upp ur sitt fodral!
Farväl, befäl!

Inga kommentarer: