tisdag 16 augusti 2011

En person jag vill träffa just nu

Det skulle nog vara.. *trumvirvel* MIN MORMOR!

Hon lever inte längre. En solig morgon somnade en fantastisk kvinna in. En kvinna som stack ut ur mängden.
Hon kanske bakade bullar, bar klänningar dag in och dag ut och bjöd på godis, men ho..

URSÄKTA!!! AVBRYYYYT! Jag småtittar på tv samtidigt och vet ni vad de utbrister? Jo, GWENDOLEN!
Åh.. Milde tid.. Det är ju mitt prinsessnamn från 2006..

Tillbaka till mormor. ..hon målade om golv alldeles ensam vid åldern 83, hade en märklig förmåga att känna till saker som hon bara inte kunde känna till, och hon uppmuntrade mig att jaga min farfars kalkoner då de får så härlig röd färg i ansiktet när de blir ilskna. Kanske inte ett helt vanligt tantbeteende? Inte vad jag vet i alla fall.

Jag skulle vilja träffa henne just nu, så jag kunde be henne om råd. Hon var alltid så klok. Alltid rolig och mysig. Hon och jag kunde baka de där gudomligt goda bullarna med mandel på.. Jag har ätit goda bullar, men hennes bullar var sagolika! Måste lista ut hur hon gjorde dom..

Japp, henne vill jag träffa idag.

1 kommentar:

sabina sa...

ja henne hade det varit intressant att träffa