söndag 2 januari 2011

Körkort och myspys!

KÖRKORTSDIKT
Det heter inte rondell! Inte heller fontanell.
Cirkulationsplats var ordet, händerna på bordet.
Nej ratten menar jag, enligt svea rikes lag.
Äntligen kom dagen, då du kunde slå dig glatt på magen.
Äntligen körkort, tänk så du slet. Äntligen har du din självständighet.
Teori och spakreglage, parkera bilen i ditt garage.
Vänd på spegeln, glöm ej högerregeln.
Tuta och kör, nya chaufför. Glöm inte att använda ditt avgasrör!

HELGMYSDIKT
En liter mjöl, häll det i skålen.
Rosta små kärnor, och svep dom med bålen.
Fem koppar salt, gör allt lite ballt.
Blanda och svälj, perfekt för en helg!


Yeah. Nu börjar jag närma mig anställningen som diktator istället för diktare! :D
Ska börja med detta som ett heltidsjobb tror jag.

OBS! Apropå bilar så ska mina trillingar heta Katta-Lisa-Tor.  Yes.

1 kommentar:

sabina sa...

dina dikter är de enda dikter jag läser