söndag 9 januari 2011

Modern!

Dodidodidodidodidodiadidodidodidodiiii

Yeah. Snart börjar väl ni tröttna på mitt eviga gnat om mitt gitarrspel. Haha. men tig och lid vänner och ovänner!
Nu har fröken kommit igång ordentligt! Lärt mig s.k "moderna noter" nu på gitarr. Tydligen spelas inte gitarr efter vanliga noter längre? Han i musikaffären sa till mig när jag frågade efter notböcker till gitarr "Oj... det var längesen någon frågade efter det!" Haha.. Jahaaa.. Tja, min gitarrbok är ju 10 år gammal..

Hur som haver så har jag lärt mig den nya tekniken nu också. Så idag och igår kväll spelades "Hero" med Enrique Iglesias och "Here comes the sun" Med Beatles. Hero är väldans enkel, men here comes the sun är desto svårare. Men övning ger färdighet!
På tal om övning.. Min vänsterhands fingertoppar börjar få förhårdnader efter allt spelande! :O
Fruktansvärt fult.. Får införskaffa mig skyddshandskar. Trädgårdshandskapr månne?:D
Det vore väl läckert? Sitta här med blommiga plast/tyghandskar och lira. 

Åhhhhhhhhhhhh! Nu skiner solen! Promenad here i come!

Trädgårdshandske

Gitarr


Har ni lagt märke till att jag har blivit väldigt pedagogisk i bloggen? Ni får lära er nya ord och föremål varje dag!