tisdag 18 januari 2011

Oplanerad tävling!

Idag har jag vart i Hentorp!
Varför nu detta? 
Jo jag var på vårdcentralen!
Varför nu detta?
Jag följde med Anniz dit!
Varför nu detta?
Äh. Sluta var så frågvis!

Promenaden dit var mycket roande. Eller ja, alltså till bussen.
Börjar med att nästan halka så jag gallskrek. Kom för tidigt till första hållplatsen. Jag föreslog högt att vi skulle gå till nästa hållplats med tanke på att vi hade så gott om tid.
Vad sker?
Jo då väljer mannen som står och väntar på bussen att också gå till nästa hållplats! Tjuvlyssnare och härmapa!

Han korsar vägen och ställer sig några sekunder på hållplats nr 2. Sedan fortsätter han till nästa hållplats..
Detta medan Anniz och jag sysslade med diverse aktiviteter i diket.
Vad för något?
Se bild!

Jag tappade skon! Klev i den igen men kom på att jag måste ta kort och tar då av mig skon igen och fotar!
Allt för meine bloggi.
Väl framme ur diket inser vi att vi också ska gå mot nästa hållplats. Han fortsätter till nästa busshållplats.. Han leder tävlingen.. Vi går igenom ett annat stort snöigt dike. Skrik och dramatiska kliv.
Vi går mot nästa hållplats! Den sista i samhället.. 
Mannen tänker likadant.. Men nu leder nog vi!
Nästan framme vid sista hållplatsen halkar nästan Anniz men förblir tyst. Istället skriker jag.
Åt henne?
Möjligt. Jag är en vän som ställer upp för det mesta.
Helt framme på busshållplatsen ser vi mannen komma springandes efter oss och in i buss nr 6.
Vi bojkottade sex och tog en annan buss. Men vi vann!

Här är Anniz på vårdcentralen. 

Jag var med som moraliskt stöd men jag var kanske motsatsen.. Berättade skräckscenarier och skrattade. Haha. Ja. Schysst vän.
Var det nödvändigt?
Ja, jag tror det. :)

2 kommentarer:

sabina sa...

tokstollar! mig får du aldrig följa med

Anonym sa...

Sa det till en vän, ska jag dit igen så följer du med ;) Man hade h
ju iaf kul :p

/a