lördag 8 januari 2011

Svårt att suga

Årets första regn öser ner här i Skövde! Vårtecken!
Jag hade tänkt att ta en långpromenad men det blir INGET med det. Nä, jag ska nog gå till kvinnans rätta plats och tillaga nån fisk eller så istället.

Åh just det!
Förut dammsög jag köket, hallen.. började suga lite i sovrummet och SLURP sa det! What the? Jo, då har jag råkat dammsuga upp ett av mina träningsband! Bingo..
Kollade omedelbart dammsugarpåsen, men inget band där.. Okej.. Kollade i "rören" men ser inget.. ger till slut efter många om och men upp men då orkar inte dammsugaren suga.. Åh! Åter till rören men fortfarande inget band i sikte.. Och fortfarande inget i dammsugarpåsen.. Så jag blev ofrivilligt suglös!
Nu ligger dammsugaren demonstrativt och fult kvar i hallen. Sladden sitter fortfarande kvar i vägguttaget och jag kan vilken sekund som helst snubbla på det om jag inte tittar mig för. Spännande!

Träningsband
Fisk
Dammsugare

1 kommentar:

sabina sa...

jobbigt :(:( inte lätt att vara ensamstående