torsdag 24 mars 2011

Äggens dödsskräck



Här ser ni två livrädda ägg som ska ner i den bubblande heta vätskan i min underbara äggbadbalja.
De skrek och led och skakade och frustade likt hästar. Milde tid vilka bråkstakar!

Jag tog mina lena fingrar och klappade de på huvudena och viskade lugnande att allting kommer ta slut på ett kick. Pedagogiska jag berättade i detalj deras sista sekunder i livet och de blev så glada och lugna som bara ägg kan bli.



Ni ser! Att sätta sig på huk och tala lugnande till småbarn hjälper faktiskt! 
Tjat och hot om tidig läggning fungerar helt enkelt inte.

6 kommentarer:

Sam sa...

Detta var det hemskaste jag läst idag! :'(

Sabina sa...

tur att äggen hade dig och ingen annan <3

Anonym sa...

HAAHAHAHAHA du är ju sjukt kul XD

Anonym sa...

du är grym mickan :) diggdigg ;)

The HongkongSister sa...

Ohhh I do love you! :-)

K sa...

åhhhhhhhhhhhhhhh grymt! ;)