måndag 14 mars 2011

Barnslig?

Kära bröder, systrar och kompanjoner, HEJ.

Idag är det en ny vecka! Mulet och fult ute är det också.
Jag är helt sjukt mätt och jag bloggar enbart för att det känns som att jag måste. Jag "skrev" bara ett inlägg igår. Skrev inte ens det.. Det var förinställt. Så illa bloggade jag igår!

Jag har fått klagomål på att jag blivit så barnslig det senaste. Det stämmer väl kanske.
Men samtidigt är det så att jag mest bloggar när jag är barnslig och löjlig. Annars har jag ingen blogginspiration.
Jag skulle nästan kunna lägga ner bloggen men känner att den kan ge mig så mycket ibland. Så det vore dumt att lägga av. Speciellt med tanke på att jag faktiskt fortfarande har hundratals läsare. Inte alls som förut då jag hade maaaassor läsare, men trots bloggbytet har en del stannat kvar. Följt mig och mina påhitt trots att jag både bytt adress och röd tråd i bloggen. Inget Egypten eller någonting annat från den förra bloggen.
Utöver mig själv och kissarna då.

Sen är det klart att jag verkar barnslig. Jag menar, "normala Svenssonveckan" var ju barnslig. 
Då bloggade jag verkligen inte seriöst. Dansade och skämde ut mig själv. Ja, andra skulle i alla fall skämmas. Sen är ju jag som jag är.. Tar det med en klackspark och rycker på axlarna. Vi lever bara en gång och jag vill passa på medan jag kan. Jag vill inte ligga på min dödsbädd och tänka på allt jag hade kunnat göra. Bättre att faktiskt göra sakerna. Så länge det inte drabbar nån så tycker jag att det är lugnt.
Jo den där veckan då. Det var ju ett sätt att testa att leva lite på ett annat sätt. Testa något som inte jag brukar göra. Lyssna på modern musik, sminka mig och klä mig mer moderiktigt, använda modernare uttryck, göra moderna aktiviteter som att gå på gym, se på tv-program som andra följer och äta GI-kost.
Inte alls som mig. Jag lever i nån bubbla från 1960-70talet eller nåt. Föredrar snurrtelefoner före iphones, lyssnar hellre på Beatles än Rihanna osv.
Dansa och mima till Lady gaga och samtidigt filma är absolut ingenting jag i normala fall skulle göra. Men det är skoj att testa nytt! Jag är mycket för att prova nya saker.. Få erfarenheter. Jag älskar det.
Jag brukar säga att jag samlar på erfarenheter. Det borde fler göra - samla på erfarenheter. Leva lite.

Tack vare mina cellförändringar jag hade en tid så fick jag upp ögonen och omvärderade saker och ting.
Ryckte upp mig och bestämde mig för att ta tag i mitt liv och njuta av det. Vi vet aldrig när livet tas ifrån oss.
Jag vill kunna dö med ett leende på läpparna och känna att jag gjort allt jag kan och det mesta jag velat göra. Somna in utan ånger. Veta om att jag gjort så gott jag har kunnat.

Vem vet, kanske förblir bloggen barnslig, men jag tror inte det. Sånt går i perioder. Ena månaden är fån rakt igenom, andra är seriös att den blir tråkig. Precis som med allting annat så går det i vågor. 

Jag är givetvis inte alltid såhär barnslig som jag visar upp i bloggen. Det är det barnsliga som jag har inspiration till bara. När jag inte bloggar så syr jag, jag träffar vännerna och dricker té, plingar på gitarren och funderar på lämpliga jobb eller praktikplatser att vara på. Eventuellt studier. Så jag är väldigt seriös och obarnslig det mesta av tiden. Bara att det är för tråkigt att blogga om så den biten får ni sällan se. Men den finns. :)

Det var allt för mig just nu. Ha det gott!

8 kommentarer:

Sabina sa...

blogginläggen påverkas av ens humör och fantasi. Du är en väldigt glad och påhittig människa som kan bjuda på dig själv som väldigt få människor kan. Det ska du vara stolt över.

Kan tänka mig att alla dina religiösa läsare inte riktigtkänner igen dig.Men jag som känt dig i 100 år tycker nästan du börjar komma tillbaka till de glada humöret du hade innan aborten så glada inlägg ser jag bara som ett tecken på att du mår bra.

Jag har en fördel mot de andra läsarna är att jag träffar dig irl och pratar mycket med dig så jag vet ju att du är seriös större tiden av dygnet.

Dagens mest onödigaste kommentar.. vet knappt vad jag vill få fram

Anonym sa...

Känns som du har tappat greppet och flippat ur. Är du verkligen 23 år? Kanske är en sån som bara blir yngre och yngre? / A

Anonym sa...

att påstå att du är barnslig är det onormalaste man kan göra. du är mer mogen än de flesta 28åringar! tro mig jag vet. du är en helt underbar tjej som har fötterna på jorden och vet hur du ska ha det för att få både dig själv och andra att må bra.

du barnslig? pfft!!!
att du bjuder på dig och vågar vara barnslig visar din mognad.

bara en sån sak.

Simply Gwen sa...

a, hehe flippat ur? Vad är det som gör att du tycker att jag flippat ur? Det var inget dåligt påhopp. Bara för att jag älskar livet och bjuder på mig själv så innebär inte det att jag är barnslig och som ett barn? Man måste inte deppa och tycka att allting måste vara jobbigt och tråkigt för att vara vuxen.

tusen tack anonym! :)

MLI sa...

Du är faktiskt betydligt mognare än de flesta i din ålder. Jag förstår inte vad de är för fåniga läsare du har Mikaela. Bry dig inte om dom. De tar bara din energi.

Alla som känner dig väl vet att du är en helskön cooling med glimten i ögat. Både med vildare och seriösare sidor. Keep up the good work girl!

Sam sa...

Nyfikenheten, fantasin och glädjen som du sprider är fantastisk! Perspektivet på livet avgör hur vi handlar och att bejaka sitt barnasinne och att vara barnslig är två skilda saker. Sluta aldrig vara den du är, oavsett om du vill vara allvarlig eller jonglera med ägg.

Anonym sa...

"/a" är inte jag även om jag nu alltid har skrivit "/a" de få gångerna jag kommenterat. Jag var i falköping och målade köksluckor och det kan mamma intyga. Vet inte om du fick mitt sms angående det? Ville bara skriva det..
/anniz

Pernilla Z sa...

Du är skön, fortsätt så. :D

Kram Pernilla