måndag 7 mars 2011

Låt det skina!

Himlars vad ont jag har!
Ni som just fött barn eller ni män med snuva, jag har ondare än ni haft!
Min axel värker. Spänningsvärk. Vet inte hur jag legat inatt men den ömmar utav bara pipan.
Och idag har jag städdag. Kanske bra kombo? Mjuka upp muskulaturen när jag för armarna och axlarna i mjuka drag fram och tillbaka. In och ut. Ja ni vet säkert hur man städar.

Morot har jag ätit idag. Bara morot.. Frukosten väntar.. Det blir gröt med blåbär! Mina egenplockade, som den tant jag är. Äh, varför ska det egentligen vara fel att vara "tant"? Jag menar, de gör ju rätt för sig som plockar själva! Varför köpa dyra blåbär på maxi för? Man förlorar både ekonomin och upplevelsen ute i naturen. Fy skam! Skogsupplevelsen är ju lika underbar som blåbären.

Ska som sagt städa idag. Jag har faktiskt knappt nåt att städa, men dammsugning och kanske lite putsande behövs tror jag. Känner ett behov av att allt ska skina.
Läsa ut boken med Mia ska ja också. Har inget val, idag är det sista normalaveckan-dagen!


Nä ladies and gentlemen, FRUKOST!