lördag 5 mars 2011

Insiktsfulla Micki!

Ååååhhh!

Alltså, jag har nu legat naken i sängen och läst "Dyngkåt och hur helig som helst" i kanske tja.. en eller två timmar? Minns inte. Bryr mig inte. Radion är på. Eller nej, nu ljög jag. Spotifys skitlista är på. "Mickis tortyrvecka" som listan så fint heter. Lady Gaga är på nu.. Se vad jag kan! Eller så kollade jag efter..
Whatever. Jo så kan jag VISST uttrycka mig! WHATEVER!

Haha. Hur som haver. Nu sitter jag naken i soffan och bloggar istället! All förståelse till er som aldrig mer vill sitta i min soffa. Haha. Mysigt! Man kan tro att jag är onykter? Men det är jag INTE! Nykter likt en brevduva.. Åh.. Tänk om brevduvor vore onyktra ibland! Värst vad de skulle flyga in i fönster hela dagarna. Eller en gång kanske räcker.. Jag skulle i alla fall göra det om jag vore en duva. onykter eller ej. Jag vet hurdan jag är. Borde inte bli duva..
Öh vart var vi? Jo!! Naken i soffan. Oh just de, om duvorna är fulla så kanske posten delas ut fel också?
Må hända! Men det skulle nog jag lyckas med både nykter och som människa.  
Allting handlar om att vilja. :)

Naken i soffan var det ja. Jo, jag läser ju den där soffan! Nej, åh.. soffor hit och soffor dit.. BOKEN läser jag, BOKEN! Ingen soffa här inte. Åh vad jag svamlar! Äh.. Whatever.
Jag läste boken då va, och känner igen mig massor! Tänk nu på att hon är 31 år gammal. Lastgammal! Själv är jag unga (försöker låta övertygande men får panik) tjugotre år och är alltså lik en trettioettåring!
Jag har ju kommit till insikt lika mycket som hon som levat i typ hundrafyrtio år längre än jag. Låt er bli imponerade. Ja, ni får klappa händerna.
Hon säger ju saker som få vet om som jag redan vet! :D Vuxna Mikaela. :) Mogna visa Micksiprickis.

Hur som haver, som ni säkert vet så är jag ovanlig. Jag ratar ny musik (nu spelas Martin Solveig... tvekönad krabat med barnröst?), jag ser aldrig på tv (ikväll är det hemska melodifestivalen som jag måste se!), jag är förtrollad av allt retro, vintage och allt vad det heter. (Tyvärr kanske det lutar åt innehåller för tillfället?) Jag sminkar mig sällan, glömmer parfymen, kan inte gå i högklackat, och jag älskar kontraster. Jag gör saker som få andra gör. Jag bodde en del under tonårstiden i Egypten, gifte mig ungt och konverterar till en hatad religion!
Haha.. Snacka om att gå motströms..
Men nu älskade nära och onära vänner - jag är ju skiljd nu. Fasen vad modern jag är!!!!
Eloge till mig denna Svenssonveckan! Där måste ni hålla med mig?

Åh.. detta blir rena boken detta inlägget! Eloge till er som orkar läsa!
Vart var jag?
Jo! Jag minns! Vi pratade (jag skrev) om insikt! Att jag vågar vara annorlunda.  
Vem vill egentligen vara någon annan?
Jag kan inte, jag försöker spela en roll som vanlig Svenssontös men jag har förstått att vanliga Micki lyser igenom min fasad ändå. Magdans när jag ska köra modern jobbig dans..
Ja.. Det funkar inte att spela!
Detta tänker jag alltså på när jag lägger boken åt sidan. "Jag har också kommit till insikt!" Och detta i mina unga (ännu en lögn, jag känner mig lastgammal! Vart är de gråa håren och min rollator?) år!
Och vad gör jag direkt efter boken är nedlagd? Jo jag skuttar naken in i badrummet och smetar in fejjan med spackel. Mascara, foundation, och kajal. (Visste ni förresten att kajal betyder fantasi på arabiska??? Inte många svenska 23åringar som kan arabiska!)

Snacka om att det kändes lustigt. På med make-upen och strax åker de moderna kläderna på. Så fort jag slutat blogga. Sen blir det dans inför spegeln. Eller nåt. Ska göra allt i min makt för att inte magdansa.. Men det är svårt! Min kropp är gjord för danser som symboliserar sex och förlossningar. Ja, det är det magdans symboliserar! Liv! Åh.. Myspys!

Haha. Mor chockade mig apropå ingenting igår medan jag sydde mina gardiner med följande fråga:
"Hur vet man att man är kär?" Haha. jag tappade hakorna ända ner till fötknölarna!
"Varför frågar du?" undrade jag. "Nä, men jag undrar bara om hur ungdomarna ser på detta med förälskelse. Om det är samma som förr!" Söta mamma. Mamma är jag kär i alla fall. Hjärtat bankar och jag vill bara hålla om henne och sniffa tills jag dör. Bättre mor finns inte. Bättre människa finns inte. Förutom jag då.. Haha.. Nä, det sista menade jag inte. :)

Åh det var längesen jag skrev så mycket i ett inlägg! Det var mer i förra bloggen. Jag hade mer i mig i förra bloggen. Mycket känslor och mycket tankar. Goda som dåliga. Nu är jag rätt laidback och tar allt med en nypa salt. Tänker inte mycket alls utan agerar lite mer än innan bara. Lever ut tankarna istället. 
Vågar mer och skiter i allt annat.. Nästan. Jag är impulsiv, men inte så impulsiv som Mia Skäringer.
Ni vet, författarinnan till boken jag läser nu?

Nhaaaw nu myser flickorna här bredvid! Nej, talar inte om nån trekant! Pratar om mina katter som ligger och tvättar varandra. Såå myyysigt! Mycket mys idag som ni hör. Jag är på myshumör antagligen. Men när är jag inte det? Jag är nog en mysig person helt enkelt.


Åh solen skiner för bövelen! Varför påminde ni mig inte? Jag ska ju ut och promenera innan maten ska lagas! Det blir apelsinfisk! Älskar fisk.. Fiskblock alltså. Behöver inte alls samma planering som annat kött som kyckling och nötter. Åh kyckling och nötter... Måste laga nån kycklingrätt med nötter i snart..

Nä, för fanken. Måste sluta pladdra nu. Har ju ett liv som ska skötas också!
På med kläderna, hoppa framför kameran till nån hemsk låt och sedan ut i sola, anabola!


Tjosvejs! <3<3<3<3 (Det är hypermodernt med sådana hjärtan!)

(Bild kommer inom kort)
(Nu är bilden här)

1 kommentar:

Sabina sa...

jag njöt av varenda bokstav <3 ser fram emot att rulla mig i din soffa :)