fredag 3 december 2010

Föräldraenheterna

Min far.. 
Åh han är en person som man (jag och familjen iaf) bara tänker "ååh.. suck.. lille söte pappa" om ungefär.
Han.. ja. vad säger man? En trög bilfantast som rockar loss till "Johnny B Goode" med Chuck Berry på fester. Kan tillägga att han heter Johnny.
Vill hjälpa andra och jobbar som personligt ombud. Extraknäcker som mekaniker. Jag vet inte hur många "bilsport" och "classic motor"-tidningar jag fått läst för mig som barn istället för en hederlig vanlig god nattsaga. Men nu vet jag ju vad en kaross och en katalysator är..
Något han avskyr är datorer och mobiler. Han hittar knappt Enter-knappen. Han kan ringa på mobiler nu men kan inte öppna sms..


Min mamma.. Ja det är väl mest hennes fel att jag blev som jag blev - en galenpanna. 
Mamma har sannerligen barnasinnet kvar men är väldigt klok om hon behöver vara det.
Hon får veta det mesta av mig. Inte allt.. men en hel del. Pappa skulle få panik av mycket, men inte mamma.
Hon älskar inredning och lider av att far inte tycker om att måla och tapetsera som hon. Hon gillar förändringar och möblerar ofta om. Något som jag ärvt..såklart. Pappa däremot tycker att saker kan vara som det alltid varit, nästan. Mamma är modern och gillar nymodigheter och använder gärna både datorer och mobiler.

Well. Detta var mina föräldrar. Hurdana är era?
Kan tillägga att de varit ett par sedan mamma var blott 15 år och far 20. Beat that!

4 kommentarer:

sabina sa...

underbar bild! ja vissa saker borde pappa nog inte veta ;)

CousinSister sa...

Vilken fin beskrivning... Dina parantester är toppen!

Anonym sa...

du skriver adlrig om islam längre, är du itne muslim längre?

Simply Gwen sa...

anonym, jo men jag har inget att skriva om det mer?

cousinsister, tack!

sabina, haha japp :D