onsdag 15 december 2010

Tävling!

Jag har hört att matte är lite modernt!

Jag har ju faktiskt varit duktig och matematikat (jo nu är det ett ord!) mig en del den senaste tiden.
Nu tycker jag att det är dags för omvärlden att göra samma sak. Lös mina tal och ni får ta hand om min tvätt. :)

******************************************

En mörkögd man var ute och sprang maraton. 57 mil första timmen, 200 meter den andra timmen (har var rätt trött då) och sedan gick han in på ett café. Där köpte han en dammsugare för 18.92 kr och ett glas Vinäger för 29.11 kr. Mannen blev törstig och sprang till närmaste affär och handlade 6 Liter vatten utan kolsyra. Detta gick på 63 kr plus moms. När allt var slut tog han sig en hurtig promenad på 27 km och han promenixade i 13 km/h. Sedan vek han av till vänster! Han sprang 49 km och 2 cm och då hade klockan hunnit bli 18.23!
Från vilket land kommer mannen ifrån?

*****************************************

Tant Tea var ute med hunden. Hunden hade 27 ben att tugga på. Men tanten var så generös att hunden fick 83 stycken till på vovvens födelsedag. (22 april) Hunden åt upp 54% av sina hundben på 48 timmar.
Då fick hunden magont och åkte till doktorn. Där köpte tanten 62% hundben till. Plus 7 stycken.
Hur många hundben har hunden nu?

*****************************************

En animalisk korv var ute och gick. Han kom till en folksamling med 13 glada majskolvar, 832 stycken gurkor, 2 bönor och 23 bananer. Han mixade ner alla utom sig själv och hällde i ett enormt glas.
Vad vägde drycken?

****************************************

Se så, lös mina tal och tävla om chansen att vika, stryka och mysa med min tvätt. Den ligger i en hög i sängen och bara väntar.

5 kommentarer:

Morwen sa...

Det här är ju bara för att jävlas med mig, erkänn! :P

Simply Gwen sa...

morwen, HAHAHAHA kanske :D

sabina sa...

svaret på första gåtan är stålmannen!!!!men jag minns inte ifrån vilken planet han var ifrån. De andra läste jag inte men det erkänner jag inte <3

Ida sa...

Hahahaha! :D

Max, Sabinas beundrare (H) sa...

1. Det land där han föddes.
2. 103,228 hundben.
3. Den vägde lika mycket som 13 majskolvar, 832 gurkor, 2 bönor och 23 bananer som blivit mixade.