fredag 24 december 2010

Jag gråter!

Nä. inte nu. Men dagens bloggtema är "Det här får mig att gråta."
Också ett positivt tema. ;)

Dör någon jag känner - så gråter jag. Jag gråter också när någon jag bryr mig om är svårt sjuk eller skadad, om jag är sjuk och otroligt trött, när någon säger något riktigt sårande och när jag var deprimerad. Är man deprimerad så kan man gråta av ingenting.

Sen kan jag vara lite fånig (inte så lite heller!) och bli sådär snyftig av dels sorgliga filmer och dokumentärer men också av (nästan pinsamt att erkänna ;)) småsaker som t.ex en pojke som lär sig cykla, en man som säljer sitt älskade piano, eller ett djur som räddas från en säker död. Små scener från filmer eller i verkligheten. Rörd antar jag att det kallas? Rörd och fånig. Jag var inte sån innan jag blev gravid. Hormoner alltså. Konstigt sånt där. Jag tror t.om att jag kan börja lipa av överväldigande händelser som konserter, när man ska ut och flyga någonstans eller nåt sånt. Men jag finner det samtidigt komiskt så jag skrattar åt mig själv.

Känslor alltså. Underligt ibland.

Detta började jag lipa över - Läs HÄR.

1 kommentar:

sabina sa...

gråta ska aldrig vara fånigt