söndag 28 november 2010

Advent

Ska det tydligen vara idag?
Tända ljus idag för att det är advent? Nää. Tända ljus alltid - Ja!

Advent.. Är det inte då alla stakar ska fram och sånt? Nä.. inte tänka perverst nu.. Skärpning!
Julpynt och sådant. Hm.. Gran ska jag inte ha i år heller. Vad finns då kvar?
Ljusstakar ska jag då inte ha fram.
Det är klart... Advenstsstjärnor är rätt fina.. En sån kanske man kan offra och hänga upp.. Jag har en vit och fin.. och en röd och ful, som katterna tuggat på.. Tack!
Vilken ska fram tro? Och de två stora frågorna är - Vart är julpyntet? Och kan Micki hänga upp det själv?

Allra helst hade det varit mysigt med en orientalisk jul känner jag för tillfället. Lila och turkost överallt och tusen kuddar, ljus och färgglada adventsstjärnor i fönsterna. Vill ha.. Idag. Kanske inte imorgon.

Spänningen är olidlig..

OJ!!! Gardiner och nya sängkläder också! Just det..

1 kommentar:

sabina sa...

kommenterar så du ser att jag läst! hoppas du ser många stakar