tisdag 16 november 2010

Svartvit familj och en utmaning

Jag ska inte säga "Ännu en dag i paradiset" idag, även om det faktiskt är så.

Här sitter jag i soffan med ett tänt ljus och kissarna bredvid mig i soffan. Tjejmys på högsta nivå.
Idag skiner soooolen! Precis som de sa på vädret. Duktigt. Det inspirerar mig så idag ska jag ut och promenixa och fotografera extra mycket tror jag. Man kanske borde fota alfabetet?

A...B...C...D... Då har jag att göra! Japp, det ska bli dagens syssla. Utöver den eviga disken.
Och matlagning då.
Vet ni vad jag drömde inatt förresten? Att jag såg att jag hade en omgång tvätt i tvättmaskinen på centrifug. Öhh.. Okej? Japp. Das was alles. Jag fattar inte varför jag drömde det.

Nu har jag fått en till granne förresten! Ja, ett brunt sådant.
Saken är den att de finns en grannfamilj här som består av en vit mor och en svart far. De har ett svart barn, ett vitt barn, ett svart barn, ett vitt barn.. Och nu kom nr 5! Svart såg det ut som. Jag bryr mig inte vad det blev för kön, det var färgen som lockade. Det är ju sånt man bara läser om i tidningar annars! :D
Konstigt att det inte blandas.. Färgen alltså.

Nog svamlat. Nu ska jag fota och promenera!

1 kommentar:

sabina sa...

ojdå! rolig familj :)