måndag 22 november 2010

Jourmoster

Morsning korsning och rondellhund!

Nu är fröken hemma - igen. på riktigt denna gången. Ingen mellanlandning.
Kissarna är nöjda, och så är jag.
Igår kväll/inatt och imorses har jag lekt förälder. Åt en 11åring och åt en 13åring. Klart man ska träna på så pass stora barn också! Nä. Men det gick prima skinka. Barnen steg lydigt upp utan visselpipa och de slapp göra 20 armhävningar kl 05. ....

Men upp gick de. och frukost åt de, och till skolan gick de! Perfekt. I snöovädret. Jag följde med herr 11åring till skolan och jag är djupt imponerad att jag fick i den känsliga åldern. Då är ju precis ALLTING pinsamt. Tur att man slipper bli 11 år igen. Nu är man så pass gammal att allting bara blir bättre och bättre. Förutom diverse leder och hörseln kanske.

Nu är kl 08.14 i skrivande stund och jag ska nog ta och skutta till sängs och dra mig lite extra. Belöna mig för mitt duktiga arbete som jourmoster. Jag gick faktiskt upp kl 06.15 på min lediga dag. Så det så!

2 kommentarer:

Borgarflicka sa...

Då va vi uppe samtidigt då.

Va du är duktig!
Nu vet du hur du ska hantera 11 och 13 åringar:) hihi

sabina sa...

Duktig du är :D