fredag 26 november 2010

Älskade blinde råtta

Ja.. vaddådå? Far betyder råtta på arabiska? Lite internationell får man allt vara.

Min far/råtta är då helt.. borta. Han är för go´! Jag bjöd hem honom nu ikväll för en hastig kvällsmat tillsammans.
Orsaken var såklart för att träffa honom men också för att visa upp hallen som han inte visste om att jag målat.
Han får ångest bara av att veta om att det ska målas om. Han tror att han måste göra allting då, utan anledning. Det klarar jag så bra själv ju! Men.jag är ju hans lilla flicka än antagligen.

Han klev in i hallen.. Tittar sig omkring.. Till slut börjar han vända sig om och påpekar att hatthyllan är borta. "Varför det?"  undrade far förvirrat. "Den åkte ner"  sa jag. "Va????"  svarar far. Eh.. Njae..
Då kunde jag inte låta bli att skratta.  Lille far..lille far.. Blinde söte far.

Efter mycket om och men säger han "tapetserades det inte här?"  "Jo" svarade jag. "Vilken färg då?" frågade far.. ;) Ja inte var det grågrön i alla fall. :)

Tänk vad tråkigt det hade varit med en fullt normal pappa. 


Mikaela <3 Far

1 kommentar:

sabina sa...

underbar råtta :)